W dniach 27-29 marca 2019 r. stoiska blisko 300 Wystawców z 21 krajów odwiedziło ponad 22 tys. osób. Goście przyjechali z 40 różnych państw. Targi, które po raz pierwszy odbyły się w Ptak Warsaw Expo, zostały niezwykle pozytywnie przyjęte przez branżę gastronomiczno-hotelarską. Specjalistyczne szkolenia i konferencje stały na bardzo wysokim poziomie, imprezę uatrakcyjniły liczne konkursy kulinarne oraz mistrzowskie pokazy. Stoiska Wystawców tętniły życiem, nie dziwi więc okazywane zadowolenie uczestników.
Wystawcy komentują
„Podczas tegorocznej edycji Targów przedstawiamy przede wszystkim bogatą ofertę sprzętu do parzenia kawy. Staramy się koncentrować na jakości i innowacyjności naszych produktów” – zaznaczył prezes firmy Koree Krzysztof Melon. I dodał – „Poprzednie edycje Targów przywołują miłe wspomnienia, ale też kojarzą mi się z trudnościami z dojazdem. Wybór nowej lokalizacji oceniam jako bardzo trafny z uwagi na perspektywy rozwoju imprezy”.
Firmy Electrolux nie trzeba specjalnie przedstawiać. Janusz Stankiewicz, menedżer na Europę Środkowo-Wschodnią powiedział – „W tym roku szczególnie promujemy system czyszczenia garderoby w wodzie. Nie zaszkodzi nawet tak delikatnym materiałom jak jedwab czy wiskoza. Stanowi doskonała alternatywę dla czyszczenia chemicznego”. Nie krył też zadowolenia z nowej lokalizacji Targów – „Jest o wiele lepsza od poprzedniej, dojazd jest korzystniejszy i nie ma problemów z miejscami parkingowymi”.
Niezwykle obszerne stoisko firmy Hendi było miejscem licznych spotkań, prezentacji i degustacji. Wykorzystywano do nich wysokiej klasy urządzenia gastronomiczne, a wśród nich piece Hendi Nano, Lainox Naboo i Lainox Oracle. Można było m.in. poznać tajniki wypieku włoskiej pizzy zdradzane przez włoskich i polskich mistrzów. Ambasador marki Hendi Kurt Scheller przyciągał niczym magnes i nie szczędził barwnych komentarzy. Zapytany, jak podobają mu się Targi, odpowiedział – „Bardzo, tam był gorszy transport i mniej ludzi. Chociaż, jak organizowaliśmy pokazy, to byli ściśnięci jak sardynki w puszce. Tu jest przestronniej, mimo, że jest znacznie więcej odwiedzających”.
Na stoisku firmy Winterhalter królowała najnowsza zmywarka podblatowa z serii UC. „Nazywamy ją arcydziełem” – powiedział z dumą Marcin Wajda, dyrektor ds. marketingu i PR – „To oczywiście nie jedyny produkt, który prezentujemy na Targach. Mamy tu całe spektrum naszych maszyn z niezwykle bogatej oferty. Zmiana lokalizacji imprezy wiązała się z pewnym ryzykiem i mieliśmy tego świadomość. Teraz mogę już ocenić, że była to dobra decyzja. Niezwykle pozytywnie zaskoczyła nas frekwencja, liczba poważnych rozmów biznesowych przekroczyła nasze oczekiwania i utwierdziła nas w przekonaniu, że to najlepsza impreza dla branży HoReCa w Polsce”.
Odwiedzających Targi przyciągał do stoiska Morello Forni kuszący aromat oryginalnej włoskiej pizzy. „Po raz pierwszy zdecydowaliśmy się na Targi EuroGastro z uwagi na nową atrakcyjną lokalizację” – wyjaśnił Fabio Cesarone z działu sprzedaży – „Promujemy tutaj nasze piece do wypieku pizzy. Łączymy pokaz sprzętu z degustacją, aby naocznie udowodnić jak wiele jest wart. Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszej obecności tutaj, ponieważ impreza jest porównywalna z innymi dużymi europejskimi targami, na których się wystawiamy”.
Wyciskarki do soków Kuvings na stoisku Domowego Sanatorium Zimnoch sp.j. przez wszystkie targowe dni pracowały pełną parą. Nic w tym dziwnego, skoro do degustacji zapraszała reprezentująca firmę Barbara Pacholczyk, prawdziwy wulkan energii – „Nasza przygoda zaczęła się od zdobycia 2 lata temu nagrody na EuroGastro. Teraz zbieramy tego owoce. Urządzenia, które promujemy charakteryzują się wysoką jakością i wydajnością. W tym roku mamy dużo więcej klientów. Myślę, że to zasługa nowego miejsca, większej przestrzeni i szerszych szlaków komunikacyjnych”.
„Z Targami EuroGastro jesteśmy związani już od 16 lat” – stwierdził Tomasz Obracaj, właściciel firmy Apro-Trade – „Promujemy tu markę Tom Caffe, która jest podsumowaniem naszej 20-letniej działalności. Ponieważ gusta są różne proponujemy 5 kultowych mieszanek. Jest w czym wybierać”.
Nalewka Cztery Poru Roku okazała się jednym z Targowych przebojów. „To jedyny taki produkt w Polsce, niezwykle trudny do zrobienia w warunkach domowych” – zachwalała Anna Papierzyńska, dyrektor handlowy firmy Nalewki Staropolskie – „W naszej ofercie mamy 30 smaków, a produkty zamawiają m.in. Kancelaria Prezydenta i Premiera, trafiają jako prezenty do ważnych osobistości świata polityki, kultury i biznesu. Na Targach jesteśmy już tradycyjnie, lubimy je, to bezdyskusyjnie największa i najważniejsza tego typu impreza w Polsce. Cieszy, że w tym roku wraz ze zmianą miejsca poprawił się dojazd, a hala jest przestronniejsza i oferuje nowe możliwości”.
Słodkie, ręcznie robione czekoladki Marcina Paździora były podstawą tworzenia deserów podczas Festiwalu Kuchni Greckiej. Rozpływające się w ustach przysmaki można było też degustować na jego firmowym stoisku. „Ten produkt powstał z pasji” – powiedział Marcin Paździor – „Chcemy pokazać, jak może smakować czekolada. Polecamy naszą tegoroczną nowość, czyli czekoladki z czarnym bobem (tonka bean) oraz brownies w 5 smakach, specjalnie przygotowywane dla branży HoReCa”.
Tarta śliwkowa firmy M&K s.c. zachwyciła wszystkich bez wyjątku jurorów konkursu na najlepszy targowy produkt. Karol Łabędzki, współwłaściciel firmy, mówił z dumą i entuzjazmem – „W tej chwili tarty to nasza specjalność, a ta śliwkowa to pomysł autorski. Jesteśmy firmą rodzinną, zaczynaliśmy od tradycyjnej cukierni, ale rynek zmusił nas do znalezienia nieco innego spojrzenia na biznes. To nasz debiut na Targach i już za pierwszym razem otrzymaliśmy nagrodę. Jesteśmy zachwyceni atmosferą i ilością osób odwiedzających nasze stoisko”.
„To bardzo pozytywna zmiana ze względów praktycznych. Łatwiejszy dojazd, większy parking, więcej miejsca w hali” – ocenił prezes Papstar Polska Jarosław Ładziak – „W tym roku stawiamy na produkty proekologiczne. Nasza seria 100% Fair jest całkowicie biodegradowalna, a stosowane materiały obejmują nie tylko papier, ale również drewno, trzcinę cukrową i liście palmowe”.
Julita Lewandowska z firmy Duni podkreślała zgodność produktów firmy z najnowszymi trendami – „Na Targach promujemy serwetki, nowością jest zmiana ich struktury. Obecnie są biodegradowalne. Generalnie stawiamy na produkty proekologiczne. Mamy w ofercie nowe podkładki i saszetki wykonane z włókien traw. Tegorocznymi Targami jesteśmy po prostu zachwyceni. W zeszłym roku zebraliśmy ok. 100 ankiet od klientów, w tym roku ponad 70 pierwszego dnia, a drugiego jeszcze więcej. Mamy też sporo złożonych zamówień, zdecydowanie więcej niż w roku ubiegłym”.
„Na naszym stoisku można znaleźć przede wszystkim karty menu, ale także liczne akcesoria hotelowe i kelnerskie. Oprócz tradycyjnie stosowanych skór naturalnych nowością w naszej ofercie są materiały proekologiczne” – powiedziała Arleta Jasińska, kierownik działu sprzedaży w firmie Luva – „Klienci przez cały dzień dosłownie oblegają nasze stoisko. Jesteśmy bardzo zadowoleni, duży plus za lokalizację i aranżację przestrzeni”.