To co produkujemy musi smakować nam i naszym najbliższym

Z Wiesławą Biegun – właścicielką ZPM BIEGUN rozmawia Katarzyna Salomon

 

Kiełbasa słowiańska i kiełbasa polska pieczona to dwa produkty, które mogą poszczycić się zdobyciem najwyższego lauru w Programie Promocyjnym – „Doceń polskie TOP PRODUKT”. Proszę powiedzieć, jakimi najważniejszymi cechami charakteryzują się wyróżnione produkty.
Zgłosiliśmy do programu „Doceń polskie” dwie kiełbasy, które już w nazwie zawierają polski akcent – Kiełbasa Słowiańska i Kiełbasa Polska Pieczona, a poza nazwą są to produkty o niezmiennej recepturze od wielu lat. Mięso użyte do produkcji tych wędlin pochodzi wyłącznie z wielkopolskich gospodarstw, a receptury oparte są na wiedzy i doświadczeniu ponad 50 letniej tradycji wędliniarskiej naszej firmy i upodobaniach naszego regionu. O smaku trudno napisać jednoznacznie, bo każdy z nas ma indywidualne odczucia, ale z wielu opinii uzyskanych od naszych klientów wiemy, że każda z tych kiełbas ma swój swoisty charakterystyczny smak – Kiełbasa Słowiańska (147 g mięsa/100 g produktu) – podsuszana, delikatniejsza w smaku; Kiełbasa polska pieczona (109 g mięsa/ 100 g), poprzez proces pieczenia uzyskała odpowiednią strukturę osłonki, smak bardziej wyrazisty. Oba produkty już wcześniej zostały docenione przez konsumentów zdobywając miejsca na podium w ramach Konkursów wędliniarskich POLAGRA 2015 i 2016.

 

Czy nagrodzone kiełbasy, są również tymi produktami, które są najczęściej wybierane przez klientów?
Nagrodzone kiełbasy są wiodącymi wyrobami wśród naszych kiełbas, oczywiście nie jedynymi. Nasz segment kiełbas podsuszanych i pieczonych jest mocno rozbudowany. Naszą propozycją asortymentową dajemy możliwość zmienności i urozmaicenia wędliniarskich preferencji. Choć jak mi wiadomo są klienci niezmiennie wierni akurat Kiełbasie Słowiańskiej i Polskiej Pieczonej.

 

Czy może Pani zdradzić, w czym tkwi tajemnica najwyższej jakości Waszych produktów?
Potrafimy pogodzić dzisiejsze trendy żywieniowe z jakością i dobrym smakiem – nie jest to slogan na potrzeby marketingowe… Jakość i bezpieczeństwo potwierdzamy cyklicznie certyfikatami międzynarodowych standardów. Aktualnie pracujemy w oparciu o wymagania normy BRC. Jest to świetne narzędzie pracy, które zapewnia powtarzalny cykl produkcji, w każdym momencie możemy odtworzyć całą historię produktu. Naszym dużym atutem są nasi pracownicy, którzy tworzą bardzo świadomy i otwarty na rozwój zespół. Nie stoimy w miejscu, ciągle doskonalimy swoje umiejętności i gwarantujemy rozwój pracownikom, a to zawsze przekłada się na powtarzalność procesów i ostatecznie jakość produktów. Najlepszym dowodem na absolutny kunszt wyrobów firmy Biegun jest zasada „to co produkujemy musi smakować nam i naszym najbliższym”.

 

W jaki sposób podkreślacie swój sukces i jakie działania promocyjne prowadzicie w związku ze zdobyciem Godła Promocyjnego – „Doceń polskie TOP PRODUKT?
Niezwłocznie po otrzymaniu nagrody – oznaczyliśmy oba zwycięskie produkty ozdobną etykietą z logo „Doceń polskie TOP PRODUKT”, równolegle w lokalnej gazecie zamieściliśmy artykuł informujący o zasadach przyznawania nagrody. Oczywiście na naszej stronie internetowej i fb również poinformowaliśmy o udziale i zdobyciu Godła „Doceń polskie”.

 

I ostatnie pytanie – czy, według Pani, inicjatywy takie jak Program Promocyjny „Doceń polskie” są potrzebne polskim konsumentom i producentom, i dlaczego?
Każdy rodzaj aktywności marketingowej jest wskazany. Po pierwsze jest to sygnał dla naszych klientów, że staramy się potwierdzić przez niezależne jednostki naszą wartość i jakość produktów. Po drugie dla nas samych, że nasza praca jest doceniona i spełnia oczekiwania konsumentów. Co roku staramy się wystawiać nasze produkty, do różnych konkursów i nie zamierzamy poprzestać. Jest to dla nas rodzaj „egzaminu”, a dobre noty tylko nas mobilizują do dalszego rozwoju i ciągłego doskonalenia.

 

Dziękuję za rozmowę.