Inteligentny, interaktywny i innowacyjny

Mercedes-Benz Sprinter wyznacza standardy całego segmentu dużych samochodów dostawczych od 1995 roku, kiedy model zadebiutował na rynku. Dziś na drogi wjeżdża trzecia generacja tego bestsellera wśród vanów.

 

Zarządzanie flotą dzięki usługom sieciowym Mercedes PRO connect
Nowy Sprinter zapewnia znaczny skok efektywności dzięki niższym całkowitym kosztom eksploatacyjnym i możliwości dopasowania pojazdu precyzyjnie do potrzeb klienta. Jedną z najważniejszych innowacji jest kompleksowy system łączności internetowej. Nowe, sieciowe usługi Mercedes PRO w połączeniu z zupełnie nowym systemem multimedialnym MBUX (Mercedes-Benz User Experience) stanowią doskonałe narzędzie do kompleksowego zarządzania zarówno dużą, jak i niewielką flotą.

 

Nowości techniczne:
napęd na przednią oś i dwie nowe skrzynie biegów
Do sprawdzonych napędów na tylne oraz na cztery koła dołączył teraz nowy system napędu na przednią oś. Ze względu na różnice wynikające z konstrukcji pojazd w tej wersji może przewieźć ładunek cięższy o 50 kilogramów w porównaniu do wariantu z napędem na tylną oś. Niższy o 80 milimetrów dolny próg załadunkowy sprawia, że załadunek/rozładunek komercyjnie używanych Sprinterów jest znacznie wygodniejszy. Nowy Sprinter jest dostępny z dwiema na nowo opracowanymi przekładniami napędu na przednie koła: dziewięciobiegową automatyczną przekładnią hydrokinetyczną, pierwszą tego typu w segmencie dużych samochodów dostawczych, oraz 6-biegową manualną skrzynią biegów. Ważną przewagą konkurencyjną jest pozostawienie w palecie silnika V6.

 

1700 wariantów, dopasowanych do potrzeb każdej branży
Furgon, Tourer, podwozie, autobus lub pojazd do zabudowy, do tego trzy konfiguracje napędu: na tylne, przednie oraz wszystkie koła, różne rodzaje kabiny, długości nadwozia, tonaż, wysokość przestrzeni ładunkowej i cechy wyposażenia – tylko dzięki tym parametrom wzrosła liczba możliwych wariantów Sprintera. Obecnie można skonfigurować ponad 1700 różnych wersji pojazdu. Maksymalna modułowość stanowi rdzeń nowej koncepcji Sprintera, odpowiadając na wymagania właściwe dla każdego sektora i każdego segementu klientów.

 

Komfortowe i bezpieczne miejsce pracy
Nowy Sprinter oferuje nieznany dotąd w segmencie dużych aut dostawczych poziom komfortu i bezpieczeństwa. Miejsce pracy kierowcy jest uporządkowane, praktyczne i zaprojektowane tak, aby spełniało odpowiednie wymagania transportowe. Udoskonalenia to między innymi ergonomiczne fotele, uruchamianie bez kluczyka i ulepszony system klimatyzacji.
Elastyczna koncepcja schowków zapewnia, że wszystko ma swoje miejsce. Komora bagażowa również zyskuje dzięki sprytnym detalom. Ergonomiczna zabudowa nadkoli i możliwość wykorzystania w pełni wysokości w części ładunkowej w połączeniu z napędem na przednią oś zwiększa wszechstronność zastosowań. Maksymalna ładowność wynosi 17 m3, przy obciążeniu do 5,5 tony. Nowy Sprinter dzięki napędowi na przednią oś teraz dostępny jest w niższej cenie. Dowiedz się więcej u swojego dealera Mercedes-Benz lub na stronie www.mercedes-benz.pl/nowysprinter