ZM Pekpol dla 200 tysięcy uczestników największych targów w Europie Środkowej

ZM Pekpol dla 200 tysięcy uczestników największych targów w Europie Środkowej

Przedstawiciele Zakładów Mięsnych „Pekpol Ostrołęka” w ostatnich dwóch miesiącach byli obecni na „POLAGRA FOOD”, „ANUGA FOOD” i „World Food Ukraine”. Obecność na targach w Kijowie związana była z uzyskaniem zezwolenia firmy na sprzedaż na tamtejszy rynek. Najważniejsze wydarzenia w branży spożywczej w Europie Środkowej przyciągnęły łącznie ponad 200 000 zwiedzających. Przedsiębiorstwo z woj. mazowieckiego zaprezentowało na nich sztandarowe produkty takie jak parówki „Paryżanki” i wyroby z linii „Spiżarnia Dębowa” oraz nowości z asortymentu.

– Udział w targach to duża szansa dla firmy i możliwość zaznaczenia jej obecności na rynkach zagranicznych, szczególnie na tych, gdzie dostępne są nasze markowe specjały – mówi Małgorzata Wódkiewicz z Zakładów Mięsnych Pekpol Ostrołęka. – Nawiązujemy znajomości z potencjalnymi kontrahentami, wymieniamy doświadczenia i poznajemy nowe trendy na rynkach eksportowych. Pod tym względem na szczególne uznanie zasługują targi „ANUGA FOOD”, w których udział wzięło ponad 150 000 gości i wystawców ze 180 krajów. Na wystawie w Kolonii wystąpiliśmy po raz pierwszy. Na stoisku z polską żywnością zaprezentowaliśmy nowości ZM Pekpol, m.in.: parówki „Paryżanki”, „Golonkę pieczoną”, „Kabanosy ze spiżarni” i produkty z linii „Spiżarnia Dębowa” tj. „Kiełbasę Myśliwską”, „Kiełbasę jałowcową” i „Kiełbasę podwawelską oryginalną” – uzupełnia Małgorzata Wódkiewicz.
Targi to również okazja, aby poddać wyroby ocenie specjalistów branży. Produkty ZM Pekpol zostały uhonorowane m.in. Złotymi Medalami Międzynarodowych Targów Poznańskich Polagra 2013. Sąd Konkursowy targów pod przewodnictwem prof. dr hab. Erwina Wąsowicza docenił „Golonkę pieczoną” i „Kiełbasę podwawelską oryginalną” ZM Pekpol.

Obecnie za granicę trafia 10 proc. wyrobów ZM Pekpol. Specjały firmy z Ostrołęki dostępne są m.in. na Łotwie, w Estonii, Niemczech, Czechach oraz na Litwie i Węgrzech. W planach firmy na kolejne dwa lata jest zwiększenie udziału eksportu do 20 proc. W polu zainteresowań spółki jest też rynek francuski.

Targi „POLAGRA FOOD 2013” odbyły się w dniach 23-26 września w Poznaniu, „ANUGA FOOD 2013” w dniach 05-09 października w Kolonii, natomiast „World Food Ukraine 2013” w okresie od 30 października do 1 listopada w Kijowie.

O firmie:
Pekpol to producent wysokiej jakości wyrobów mięsnych, będący na polskim rynku od ponad 30 lat (początki działalności sięgają 1974 roku). Zakłady Mięsne prowadzą aktywność zarówno na rynku krajowym, jak i za granicą. Firma eksportuje swoje produkty do takich krajów jak: Wielka Brytania, Irlandia, Włochy, Litwa i innych. Gama wyrobów jest bardzo szeroka: wędzonki, kiełbasy cienkie, wędliny podrobowe oraz wyroby blokowe. Sztandarowym produktem firmy są parówki „Paryżanki”, które już dwa razy zdobyły laur konsumenta NAJLEPSZE W POLSCE. Pekpol wciąż poszerza asortyment oraz unowocześnia linie produkcyjne, wprowadzając nowe technologie. Tym samym produkty dostępne są w wielu krajach Unii Europejskiej.