Z Anną Burak, managerem ds. produktu firmy Dobrowolscy Sp. z o.o. rozmawia Katarzyna Salomon
Proszę powiedzieć, co zadecydowało o tym, że zdecydowali się Państwo na zgłoszenie produktów do oceny w Ogólnopolskim Programie Promocyjnym „Doceń polskie”?
Nasze produkty idealnie wpisują się w ideę programu „Doceń polskie”, jaką jest propagowanie polskich produktów spożywczych wysokiej jakości. To właśnie dzięki łączeniu tradycji ze zmieniającymi się gustami konsumentów, nasza firma osiąga sukcesy. Polska słynie z bogatej tradycji wędliniarskiej, którą ogromnie szanujemy, dlatego wyroby marki Dobrowolscy to mięso pozyskiwane z polskiego chowu, po staropolsku marynowane i pieczone. Chcieliśmy poddać ocenie ekspertów nasze wędliny wzbogacone miodem, przygotowane z mięsa marynowanego czy też wędzone na owocowych drewnach. Uważamy, że wyroby, powstające w oparciu o rodzinne przepisy mogą łączyć przy stole pokolenia, dlatego chcemy wspierać ich promocję.
Certyfikatami „Doceń polskie – TOP PRODUKT” mogą pochwalić się aż cztery Wasze produkty – Szynkowa tradycyjna od braci, Schab marynowany od braci, Schab pieczony na miodzie oraz Karczek pieczony na miodzie. Proszę o krótką charakterystykę nagrodzonych specjałów.
To prawda. Wszystkie 4 nagrodzone produkty pochodzą z linii „Bracia Dobrowolscy”, a to z pewnością nietuzinkowe wędliny. Każdy z wyżej wymienionych wyrobów powstał w oparciu o rodzinne przepisy braci Dobrowolskich. Wysoka mięsność, brak fosforanów, naturalne składniki, niezwykła konsystencja i co najważniejsze — wyjątkowy smak.
Schab marynowany od Braci jak wszystkie wędliny tej marki produkowany jest z mięsa o masie przekraczającej gramaturę gotowego wyrobu, to produkt marynowany w zalewie. To dzięki staropolskiej recepturze, jest tak soczysty i aromatyczny. Z kolei Szynkowa tradycyjna od Braci to tradycyjnie wędzona kiełbasa gruba, budząca wspomnienia z dzieciństwa. Idealna do kanapek, aromatyczna — dzięki użytym naturalnym przyprawom.
Nasza najmłodsza linia Pieczone na miodzie to idealna polska para – czyli połączenie najlepszego mięsa i miodu. Zarówno Schab, jak i Karczek to mięsa marynowane w miodowej zalewie, a następnie w tradycyjny sposób pieczone. Wyśmienicie smakują podawane również na ciepło.
W jaki sposób informujecie swoich klientów o zdobytych wyróżnieniach?
Informacje o zdobytych nagrodach umieszczane są przede wszystkim na etykietach naszych produktów. Dzięki temu Klient już podczas zakupów wie, że sięga po produkt naprawdę wartościowy. Znaki jakości to nieodłączny element naszych materiałów reklamowych, zarówno tych drukowanych, jak i publikowanych online. Bardzo często gościmy również na łamach magazynów branżowych, zarówno prasy lokalnej, jak i ogólnopolskiej. Co więcej, tak dobrymi informacjami dzielimy się z naszymi Klientami również w mediach społecznościowych.
Proszę powiedzieć, czy nagrodzone produkty są także ulubionymi asortymentami Waszych klientów?
Tak, niewątpliwie faworytem w tym zestawianiu jest Szynkowa tradycyjna od Braci. To z pewnością jedna z ulubionych wędlin naszych Klientów. Zaraz za nią w rankingu ulubionych Schab marynowany od Braci idealny jako wędlina na kanapkę, ale równie często podawany na tradycyjny obiad.
Wędliny Pieczone na miodzie również mają coraz większe grono wielbicieli, którzy z miodem i mięsem są jak za pan brat.
Czy, według Pani, inicjatywy tego typu, jak Program Promocyjny „Doceń polskie” są potrzebne polskim konsumentom i producentom i dlaczego?
Promowanie wartości polskich produktów, tych sprawdzonych oraz posiadających certyfikaty ma ogromne znaczenie. Niewątpliwie należy zaszczepić, zwłaszcza młodemu konsumentowi, bogactwo rodzimych, regionalnych produktów licząc na to, że to co tradycyjne przetrwa i nie ulegnie zmianom pod wpływem chwilowej mody czy trendów.To konsument jest najważniejszy i to właśnie zaspokojenie jego potrzeb to nasz nadrzędny cel. Polacy coraz częściej doceniają to zaangażowanie, dlatego „Doceń polskie” to dla nich gwarancja wyrobów sprawdzonych, o doskonałym smaku i wysokiej jakości.
Dziękuję za rozmowę