„Weź się za wołowinę” – rusza ogólnopolska bitwa kulinarna!

25 czerwca startuje ogólnopolski konkurs kierowany do restauratorów, Chefów kuchni i konsumentów. Projekt ma na celu zwiększenie spożycia polskiej wołowiny na rodzimym rynku poprzez edukację konsumentów na temat jakości produkowanego mięsa, ras hodowanych w Polsce, ich charakterystyki, walorów smakowych oraz możliwości wykorzystania. Kampania finansowana jest z Funduszu Promocji Mięsa Wołowego.


Jak polski, przeciętny konsument myśli o wołowinie?
Z jednej strony postrzega ją, jako mięso drogie – brak mu wiedzy na temat jego rodzajów, możliwości przeznaczenia – z drugiej zaś, kojarzy je z bydłem mlecznym, a co za tym idzie niską jakością. To wszystko powoduje, że wybiera wołowinę argentyńską, australijską, amerykańską – często tylko polędwicę, jako gwaranta jakości i smaku. Jednocześnie wśród wielu Polaków wzrasta świadomość na temat ceny, jakości, wiarygodności producentów, rekomendacji osób – znanych i lubianych oraz kreowania mody na różne kategorie potraw.

Projekt „Weź się za wołowinę” kierowany jest przede wszystkim do mieszkańców dużych miast, w wieku 25+, interesujących się kuchnią, przygotowujących posiłki w domu, bywających w restauracjach, ale i do kobiet, powyżej 30-go roku życia, które szukają inspiracji, nowych smaków, często oszczędności w codziennym gotowaniu.

Kampanię wspierają uznani Chefowie Kuchni: Adam Chrząstowski – współwłaściciel krakowskiego steakhouse’a Ed Red i Darek Kuźniak – finalista programu Top Chef i sous Chef Wojciecha Modesta Amaro w Hells’ Kitchen. Chefowie będą sprawować merytoryczny patronat nad kampanią – podkreślać wysoką jakość polskiej wołowiny, komunikując o jej charakterystycznym, niepowtarzalnym smaku, edukować o rasach mięsnych hodowanych w Polsce, wszechstronności wykorzystania mięsa czy wreszcie – wspólnie z zaproszonym do projektu dietetykiem – mówić o wartościach odżywczych.

Jak będzie przebiegać projekt – krok po kroku
Do udziału w projekcie mogą się zgłosić restauracje z całego kraju. Intensywna faza konkursowa trwać będzie 6 miesięcy. Warunkiem uczestnictwa jest zamieszczenie na stronie www.wezsiezawolowine.pl co najmniej dwóch potraw przygotowanych na bazie polskiej wołowiny. Dania, które konsumenci będą mogli skosztować w danej restauracji i ocenić również za pośrednictwem strony www kampanii.

Uczestnictwo w projekcie to świetna okazja do szerokiej promocji restauracji, Chefa Kuchni, jego kreatywności oraz nowego menu. Każda z restauracji, biorąca udział w konkursie, będzie wspierana narzędziowo i komunikacyjnie. Otrzyma pakiet materiałów POS, możliwość promowania w mediach ogólnopolskich, a co najistotniejsze – zniżkę na zakup mięsa wołowego u wybranych producentów. Ponadto, na restauracje oraz konsumentów czekają atrakcyjne nagrody. Sami konsumenci, w odrębnej rywalizacji, będą mogli również zmierzyć się z Chefami, proponując swoje przepisy.

Biorące udział w projekcie sieci handlowe – punkty sprzedaży, zostaną oznaczone logiem kampanii, a informacje o dostępności mięsa w danych sklepach będą zamieszczone na stronie www.wezsiezawolowine.pl

Kampania „Weź się za wołowinę” to promocja lokalnych restauracji, Chefów Kuchni, regionalnych dań, jak również producentów mięsa i hodowców bydła. To wieloetapowa edukacja konsumentów na temat wysokiej jakości rodzimej wołowiny, ras mięsnych hodowanych w Polsce, możliwości wykorzystania mięsa, która ostatecznie ma prowadzić do zwiększenia spożycia wołowiny na krajowym rynku.
***
Więcej informacji udzieli:
Katarzyna Kuprjanowicz
kom. 530-044-400
k.kuprjanowicz@nevadabloom.pl