W kwestii pakowania nie idziemy na kompromis

Z Agnieszką Kwietniewską, specjalistą ds. marketingu w Goodvalley rozmawia Katarzyna Salomon

 

Agnieszka Kwietniewska

Jaką wielkość Waszej produkcji stanowią wyroby pakowane?
Dynamika wzrostu udziału wyrobów pakowanych w całym wolumenie produkcji na przestrzeni ostatnich lat jest zaskakująca. Z roku na rok obserwujemy wzrost zapotrzebowania na produkty dostarczane w takiej postaci. Obecnie stymuluje go także coraz większe znaczenie rynku e-commerce w segmencie food. Mimo, że to dopiero początek, to w naszej ocenie ten segment będzie systematycznie wzrastał. Produkty pakowane próżniowo lub z pomocą technologii MAP świetnie nadają się do handlu internetowego. W Goodvalley całość wyprodukowanego mięsa sprzedawana jest w opakowaniach przeznaczonych bezpośrednio dla konsumentów.

 

Jakimi cechami powinno się charakteryzować opakowanie idealne?
Przede wszystkim opakowanie powinno chronić produkt, a co za tym idzie konsumenta. To warunek konieczny. Mówimy tu o pełnej ochronie obejmującej zabezpieczenie przed uszkodzeniami, zanieczyszczeniami, bakteriami. Takie opakowanie powinno zapewnić odpowiednią barierowość, chronić produkt przed światłem i nie powinno wpuszczać drobnoustrojów. To pierwszy element. Drugim równie ważnym dla nas aspektem jest kwestia wpływu na otoczenie, a dokładniej mówiąc minimalny wpływ opakowania na środowisko. W Goodvalley to także warunek konieczny. Tacki, w które pakowane jest nasze mięso świeże pochodzą w 100 procentach z recyklingu i w 100 procentach nadają się do recyklingu.

 

Jakie są preferencje konsumentów w tym zakresie?
W przypadku preferencji konsumentów mamy kilka wymiarów. Jednym z nich jest oczekiwanie bezpośredniego kontaktu z towarem. Konsumenci chcą opakowań bezpiecznych, ale jednocześnie dyskretnych – takich, które sprawiają wrażenie, że ich nie ma. Prosumenci coraz więcej uwagi poświęcają nie tylko kwestii związanej ze składem produktu, ale także samego opakowania, a mówiąc precyzyjniej jego wpływowi na środowisko. Trend ten będzie tylko wzrastał, a technologie związane z redukcją produkcji tworzyw sztucznych będą rozwijane.

 

Czy wymagania klientów zmieniają się?
Wzrost świadomości klientów jest coraz bardziej widoczny w preferencjach zakupowych. Opakowanie także stało się ważnym elementem w podejmowaniu decyzji o wyborze danego produktu. Zmiana sposobu zakupu mięsa z lad chłodniczych na pakowane oddzielnie, porcjowane mięso czy wyroby, to trend obserwowany od dłuższego czasu. Na znaczeniu zyskują wartości marki, które przejawiają się także w rodzaju opakowania. W przypadku naszego mięsa świeżego mówimy o tackach w 100 procentach pochodzących z recyklingu.

 

Co jest dla Was szczególnie ważne przy wyborze opakowań do Waszych produktów?
Szczególną uwagę przykładamy do tego, aby nasze opakowania miały minimalny wpływ na środowisko. Założenie to realizujemy poprzez używanie opakowań, które nie tylko zapewniają bezpieczeństwo produktu, ale także pochodzą z recyklingu. Kwestie bezpieczeństwa pakowanych wyrobów to także element, w którym nie idziemy na kompromis. Klienci oczekują pakowanego mięsa, ten trend będzie się umacniał. Naszym zadaniem jest dostarczenie produktu spełniającego te oczekiwania pozostając w zgodzie z wartościami marki.

 

Dziękuję za rozmowę