SÜFFA 2023: Targi o dużym znaczeniu dla branży mięsnej – podkreślają wystawcy i uczestnicy. Brązowe medale polskiej drużyny młodzieżowej w konkursie dla uczniów szkół rzeźnickich!

Po trzech ekscytujących i przede wszystkim udanych dniach targowych, 26-tej edycji targów dla branży mięsnej SÜFFA, wystawcy i organizatorzy zgadzają się, że odwiedzający prezentowali wysoki poziom i że panowały dobre warunki inwestycyjne.

 

„Udało nam się jeszcze bardziej zoptymalizować sprawdzony koncept targowy” powiedział Stefan Lohnert, prezydent Targów Stuttgarckich (Messe Stuttgart). „Opinie z wszystkich sektorów jasno pokazują nam, że SÜFFA to nie tylko rynek i prezentacja produktów dla przemysłu mięsnego. To ważna nowoczesna platforma, na której reprezentowany jest cały zakres rynku mięsnego, analizowane są wyzwania i pokazywane są potencjalne rozwiązania.”

W dniach od 21 do 23 października 2023 na tereny targowe w Stuttgarcie przybyło 7543 zwiedzających, którzy chcieli zapoznać się z aktualnymi trendami i nowościami na rynku mięsnym. Podczas trzech dni targowych zaprezentowało się 209 wystawców.

 

Goście targowi, spośród których 85 procent stanowili decydenci, spotykali się z wystawcami i ekspertami z branży mięsnej, aby rozwijać nowe pomysły biznesowe i planować przyszłe inwestycje. Targi SÜFFA cieszą się zainteresowaniem nie tylko w Badenii-Wirtembergii, w Niemczech oraz Austrii i Szwajcarii, ale i na wielu innych, międzynarodowych rynkach.

 

Ponad połowa gości pokonała odległość ponad 100 kilometrów. Na tegoroczną edycję przybyli goście z ponad 50 krajów, w tym z Polski, którą reprezentowało m.in. Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej (SRW RP) oraz polscy wystawcy.

 

Ponadto, na towarzyszącym targom SÜFFA konkursie dla praktykantów wędliniarstwa rywalizowało 50 drużyn z 6 krajów, prezentując swoje wysokie umiejętności. Młodzieżowa reprezentacja Polski, którą przygotowywał Pan Krystian Dreszler (SRW RP), zajęła wysokie, trzecie miejsce, zdobywając brązowy medal.

 

 

Atmosfera pełna pozytywnego nastawienia

Ogólnie panowała „absolutnie pozytywna atmosfera„, entuzjastycznie stwierdził Joachim Lederer, mistrz Cechu Rzeźników Badenii-Wirtembergii. „Dzięki szerokiej gamie i wysokiej jakości oferowanych produktów i usług, targi SÜFFA potwierdziły swoje znaczenie jako najważniejsze wydarzenie dla przemysłu mięsnego. Czuć było dobry, ogólny klimat inwestycyjny. Teraz szczególnie ważne jest podejmowanie właściwych decyzji, ponieważ odważne rozwiązania często niosą wielkie możliwości. Każdy, kto to zrozumiał, przybył na SÜFFA. To były fantastyczne targi ze wspaniałymi gośćmi!„

 

Oprócz produktów, półproduktów, maszyn, technologii cyfrowych i usług, zwiedzający byli szczególnie zainteresowani przyszłymi kwestiami, takimi jak bezpieczeństwo, sprzedaż 24/7 czy opcje wegetariańskie.

 

Tematy, takie jak delikatesy czy myślistwo, zostały przedstawione w interesujący sposób i stanowiły atrakcyjne punkty centralne targów. Obszar grillowy, dzięki pokazom grillowania, przyciągnął tłumy gości. Sekcje „The Wishing Table 2.0” i „Buffet Reloaded”, opracowane we współpracy z zespołem Intergastra i IKA/Culinary Olympics, pozwoliły na spojrzenie poza utarte schematy i przedstawienie nowych wymagań oraz interdyscyplinarnych powiązań w nowoczesny sposób. Duże zainteresowanie wzbudziła również przezroczysta kuchnia do produkcji kiełbas, w której po raz pierwszy przygotowano również produkt wegański.

 

Bogaty program towarzyszący obejmował wiele wydarzeń informacyjnych i paneli dyskusyjnych. Sercem programu ponownie była scena trendów i innowacji, na której odbywały się utrzymywane na wysokim poziomie rozmowy i dyskusje branżowe, cieszące się dużym zainteresowaniem publiczności. Nowością były spotkania networkingowe w sobotę i niedzielę, które również spotkały się z ogromnym uznaniem.

 

 

 

Opinie i komentarze wystawców o SÜFFA 2023 podkreślają dobry poziom kontaktów i zadowolenie wystawców

Opinie wystawców były pozytywne: „SÜFFA przewyższyła nasze oczekiwania” – powiedział Steffen Cyris, dyrektor zarządzający Schrutka-Peukert GmbH i potwierdził: „Dosłownie zostaliśmy oblężeni przez zwiedzających prezentujących wysoki biznesowy poziom. Ciężkie czasy po kryzysie energetycznym bez wątpienia minęły – atmosfera jest odczuwalnie lepsza i otrzymaliśmy konkretne zapytania.”

 

Andreas Seydelmann, wspólnik zarządzający Maschinenfabrik Seydelmann KG, dodał: „Jako firma ze Stuttgartu, SÜFFA to nasza domowa impreza i uważana jest za jedną z najważniejszych targów dla przemysłu mięsnego. Oprócz kontaktów i rozmów z dotychczasowymi stałymi klientami pozyskaliśmy na naszym stoisku nowe kontakty z Austrii, Szwajcarii, Czech, Francji i Południowego Tyrolu, ale także z Hiszpanii i Polski. Trzy dni targów były dla nas całkowitym sukcesem i już nie możemy się doczekać kolejnej edycji w 2024 roku.”

 

Ingo Singer, kierownik sprzedaży DeliCo Germany South, RAPS GmbH & Co. KG: „Ogólne zainteresowanie było fantastyczne, a liczba odwiedzających super. Uważamy siebie za partnera dla rzemieślników i spotkaliśmy pierwszoligową grupę osób reprezentujących sektor biznesowy na SÜFFA. Popyt na żywność wegańską rośnie, podobnie jak trend na przekąski. Dlatego nasze mieszanki przyprawowe i marynaty cieszyły się dużym zainteresowaniem – to samo dotyczy naszych osłonek na kiełbasy. SÜFFA okazała się dla naszej firmy ogromnym sukcesem, jesteśmy bardzo zadowoleni. Chętnie wrócimy!„

 

Francesco De Luca, sprzedaż, EDREI e. K.: „Po raz pierwszy wystawiliśmy się na SÜFFA i zaprezentowaliśmy naszą firmę jako nową markę w regionie. Byliśmy zadowoleni z konsekwentnie pozytywnej reakcji na naszą ofertę. Jesteśmy bardzo zadowoleni ogólnie, zarówno z organizacji targów, przebiegu jak i wsparcia pracowników Targów Stuttgarckich. W obecnej sytuacji na pewno wrócimy na kolejną edycję SÜFFA.”

 

Piotr Janik, Dyrektor Handlowy, Food Pack sp. z o.o.: „Po raz pierwszy wzięliśmy udział w SÜFFA i spotkaliśmy wielu rzemieślników, którzy często pochodzili z lokalnego regionu, ale także z szerszego obszaru, np. Austrii i Francji. Przeprowadziliśmy wiele interesujących dyskusji, szczególnie na temat recyklingu i ekologii. Byliśmy bardzo zadowoleni z nawiązania kontaktów z organizacjami takimi jak ZENTRAG czy Stowarzyszenie Producentów Miasta Schwäbisch Hall. Widzę tu rynek dla naszej firmy i uważam, że nasza obecność na SÜFFA była zdecydowanie opłacalna!„

 

 

Kolejna edycja SÜFFA już za rok

Następne targi SÜFFA odbędą się w Stuttgarcie w terminie od 28 do 30 września 2024 roku. Wystawcy mogą już zgłaszać chęć udziału do następnej edycji. Zainteresowane firmy prosimy o kontakt z Przedstawicielstwem Targów Stuttgarckich w Polsce (www.eurotargi.com).