Seminarium Opakowaniowe firmy PAK Sp. z o.o.

W dniach 3 – 4. marca 2023 w Hotelu*** Osada Karbówko Wellness & SPA odbyło się Seminarium Opakowaniowe organizowane przez firmę PAK Sp. z o.o.

 

Spotkanie rozpoczęły członkinie zarządu firmy PAK: Ania Karbowska Schoofs i Ewa Karbowska. Z ich wystąpienia dowiedzieliśmy się, że 2022 rok był dla PAKu bardzo dobry. Firma odnotowała wzrost przychodu, a także zrealizowała kilka istotnych inwestycji:
– Postawiono nową halę produkcyjną z nowoczesną dojrzewalnią i instalacją fotowoltaiczną.
– Uruchomiono laminator z nowoczesnym systemem Synaptic, który na bieżąco dokonuje pomiaru kleju (to pierwszy taki system w Polsce!).
– Zakupiono nową bobiniarkę i zgrzewarkę do doypack’ów.

 

Wśród planów na 2023 rok podkreślone zostały zwłaszcza zakup maszyny do marszczenia osłonek i drukarki wąskowstęgowej do nadruku osłonek i folii. Planowane jest także wdrożenie strategii ESG, by jeszcze precyzyjniej działać w zgodzie z misją firmy, tj.: „Przeciwdziałać marnowaniu żywności poprzez dostarczanie bezpiecznych opakowań z tworzyw sztucznych przedłużających jej trwałość, z jak najmniejszym oddziaływaniem na środowisko naturalne.” Po wystąpieniu członkiń zarządu głos przejął dyrektor handlowy firmy PAK, Przemysław Sobków, który poprowadził konferencję.

 

Pierwszym z prelegentów był Piotr Kosik z ULMA Packaging, który skupił się na przedstawieniu możliwości maszyn pozwalających na pakowanie w sposób jak najbardziej ekologiczny, m.in. bez tacki, na tackach na bazie włókien i celulozy/ celulozy i błonnika/ celulozy i PLA.
Druga prelekcja, przygotowana przez Anitę Frydrych i Radosława Ptak z firmy KGL SA dotyczyła opakowań i folii sztywnych dla przemysłu spożywczego, zgodnych z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym.

 

Kolejny wykład to wystąpienie Agnieszki Mierzejewskiej (WOK Sp. z o.o.), która opowiedziała o trendach na rynku opakowań z tektury falistej. O wyzwaniach, które stawiane są producentom opakowań z tworzyw sztucznych z punktu widzenia: producenta, konsumenta i recyklera opowiedziała Monika Michalska, w sieci znana jako Pani od Odpadów.
Arkadiusz Dagow – Kierownik Studia DTP w PAKu podjął temat współpracy klienta z drukarnią. Arek zwrócił uwagę na zalety fleksodruku: wydajność, niskie koszty, możliwość wielokrotnego wydruku, wysoka jakość druku, szeroka gama aplikacji i odporność na ścieranie. Podkreślił jednocześnie, jak cenne jest zaproszenie drukarni (w roli doradcy) do projektowania opakowania. Doświadczenie PAKu wskazuje na to, że ścisła współpraca na tym etapie skutkuje oszczędnością czasu i zmniejszeniem kosztów produkcji gotowego wyrobu.
Ostatnim z wykładowców był Daniel Dybowski – Dyrektor Zarządzający Kalibra Sp. z o.o. (Grupa PAK).
Daniel zaprezentował Gościom ofertę firmy, zwracając szczególną uwagę na rozwiązania proekologiczne. Oprócz folii monomateriałowej SmartPAK, w 100% recyklingowalnej (certyfikowanej przez JS Hamilton), ogromne zainteresowanie wzbudziła folia GlossPAK Slim, która jest o minimum 20% cieńsza w porównaniu ze standardową folią PA/PE.
Tuż po wykładach, w kuluarach, długo toczyły się rozmowy na tematy poruszane podczas prelekcji. To najlepszy dowód na to, że organizacja merytorycznych wykładów ma sens, a producenci żywności nieustannie poszukują coraz lepszych opakowań dla swoich produktów.

 

 

Po części oficjalnej Seminarium Opakowaniowego Goście zostali zaproszeni na uroczysty bankiet. Impreza została świetnie przygotowana przez załogę hotelu*** Osada Karbówko Wellness & SPA i doskonale oprawiona muzycznie. Goście i Gospodarze wspólnie stworzyli niesamowitą atmosferę, która była „wisienką na torcie” tegorocznego Seminarium.
Ciekawa część merytoryczna, inspirujący networking i świetna zabawa podczas bankietu spowodowały, że Goście bardzo wysoko ocenili Seminarium Opakowaniowe PAKu. Organizatorzy zaś – Zarząd firmy PAK – zapewniali o kultywowaniu tradycji Seminarium w kolejnych latach.