Rewolucja smaków – Robert Sowa odkrywa polskie mięso na nowo

Wybitny szef kuchni Robert Sowa na potrzeby kampanii „Polskie mięso w dobrej formie” przygotował dwa wyjątkowe przepisy, które idealnie pokazują różnorodność i potencjał polskich mięs w nowoczesnej kuchni.

 


Kurczak i wieprzowina to symbole polskiej kuchni, które dzięki odpowiedzialnej produkcji i dbałości o każdy etap hodowli, odznaczają się nie tylko doskonałym smakiem, ale także wysoką wartością odżywczą. Kampania „Polskie mięso w dobrej formie” podkreśla, że wybierając mięso od rodzimych producentów, konsumenci stawiają na produkt doskonały – zarówno pod względem wartości odżywczych, jak i jakości.

 

Polskie mięso w dobrej formie – wybór zdrowia i jakości
– To, że Polska jest liderem w produkcji mięsa drobiowego w Europie, jest efektem pracy tysięcy polskich ekspertów z różnych dziedzin nauki, którzy nieustannie dbają o jego jakość. Należy podkreślić, że choć naszych producentów obowiązują te same normy, co Francuzów, Holendrów, Niemców czy inne państwa członkowskie Unii Europejskiej, to tylko naszym hodowcom i przetwórcom udało się uzyskać najwyższą jakość produktów przy konkurencyjnej cenie, która dała nam na europejskim rynku pozycję numer jeden. Również w Europie, ale nie tylko – bo także choćby w USA – słynna jest nasza wieprzowina i wyroby z niej. Mimo, że obecnie w przypadku świń mamy niższe pogłowie w porównaniu do stanu, jaki był w przeszłości, to w zakresie jakości ustawiliśmy naszą produkcję wieprzowiny na samym szczycie. Białko zawarte w naszym schabowym nie ma sobie równych jakościowo. O tym między innymi mówi kampania „Polskie mięso w dobrej formie”. To nie tylko promocja polskich produktów, ale również edukacja na temat ich wartości odżywczych i kulinarnych możliwości. To inicjatywa, która udowadnia, że polskie mięso może być podstawą zdrowej, smacznej i różnorodnej diety – podkreślił Jacek Strzelecki, prezes zarządu Związku POLSKIE MIĘSO.

 

Nowoczesne spojrzenie na tradycję od Roberta Sowy
Robert Sowa, znany z nowoczesnych interpretacji polskich dań szef kuchni, specjalnie dla kampanii przygotował dwa przepisy: na Stir Fry z kurczaka oraz na pieczony schab z sosem z tuńczyka. Te potrawy doskonale pokazują, jak tradycyjne polskie mięso może być wykorzystane w nowoczesnej kuchni.
Wieprzowina i kurczak to niezwykle wdzięczne składniki. Można je przygotować w klasyczny sposób, ale także nadać im zupełnie nowe życie jak w przypadku schabu z sosem z tuńczyka. To danie to doskonały przykład, że polska tradycja może współgrać z inspiracjami kuchni śródziemnomorskiej. Kreując przepisy dla kampanii chciałem pokazać, że polskie mięso ma ogromny potencjał i może być bazą dla kreatywnych, nowoczesnych potraw – powiedział Robert Sowa.

 

Kurczak w roli głównej
Grzegorz Zawierucha, znany kucharz i influencer, a jednocześnie jeden z ekspertów kampanii „Polskie mięso w dobrej formie”, również podzielił się swoimi doświadczeniami: – Kurczak to jeden z najczęściej wybieranych rodzajów mięsa w Polsce i na świecie. Jego delikatny smak oraz łatwość przygotowania sprawiają, że można go wykorzystać w nieskończonej liczbie przepisów – od tradycyjnych dań po nowoczesne potrawy inspirowane kuchniami z różnych zakątków globu. Kurczak w stylu stir fry to kwintesencja prostoty i zdrowia. Dzięki odpowiedniemu smażeniu i dodatkom warzyw zachowujemy pełnię smaku i wartości odżywczych. Cieszę się, że mogę pokazać, jak polskie mięso może wpisywać się w nowoczesne trendy kulinarne.

 

 

Zdrowa równowaga
Znany z delikatności i uniwersalności kurczak oraz wieprzowina będąca symbolem tradycyjnych polskich smaków idealnie wpisują się w koncepcję zdrowego i świadomego odżywiania. Jak powiedziała dietetyczka Wanda Baltaza: – Zarówno kurczak, jak i wieprzowina to świetne źródła białka, które wspiera budowę mięśni, regenerację i odporność. Kluczowe jest jednak odpowiednie przygotowanie, które pozwala zachować ich wartości odżywcze. Dania prezentowane podczas kampanii, m.in. stir fry z kurczaka czy pieczony schab z sosem z tuńczyka, to doskonałe przykłady zdrowych i pełnowartościowych posiłków. Dbanie o zdrowie nie musi oznaczać rezygnacji z ulubionych potraw czy rygorystycznego liczenia kalorii każdego dnia. W czasach, gdy diety często kojarzą się z wyrzeczeniami i ograniczeniami, warto stosować zasadę 80/20. – 80% zdrowych wyborów, takich jak sałatki, warzywa, chude mięso, pełne ziarna, buduje nasze zdrowie i dostarcza energii. Pozostałe 20% przestrzeń na przyjemności. Taki balans sprawia, że zdrowy styl życia jest nie tylko skuteczny, ale przede wszystkim trwały – zachęcała dietetyczka.

Mam nadzieję, że nasze przepisy będą doskonałą inspiracją dla tych, którzy chcą wprowadzić do swojej kuchni świeżość i nowoczesność, nie rezygnując z tradycyjnych smaków polskiego mięsa. Kampania „Polskie mięso w dobrej formie” zachęca do odkrywania na nowo bogactwa naszych rodzimych produktów i czerpania z nich pełnymi garściami – podsumował Robert Sowa.
Więcej informacji na stronie https://pewnejestjedno.pl/.

 

O Związku POLSKIE MIĘSO
Związek POLSKIE MIĘSO jest największą organizacją branżową w Polsce, która reprezentuje interesy gospodarcze firm z branży mięsnej – hodowców, producentów oraz usługodawców w kraju, jak i na całym świecie.

Misją Związku POLSKIE MIĘSO jest aktywne wspieranie inicjatyw członków i przyczynianie się do rozwoju gospodarczego. Związek dba również o udoskonalenie procesu kształcenia zawodowego, promuje zasady etyki w biznesie i stoi na straży uczciwego postępowania na rynku.

Związek POLSKIE MIĘSO zajmuje się także promowaniem mięsa w Polsce i na arenie międzynarodowej oraz dbaniem o wizerunek branży.