Aktualności

Działamy na niestabilnym rynku

Z Dariuszem Goszczyńskim, prezesem zarządu Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej rozmawia Katarzyna Salomon   Jak ocenia Pan kondycję sektora drobiarskiego w Polsce? Sektor mięsa drobiowego w Polsce w ostatnich latach poddawany jest ciągłym wyzwaniom. Chociaż eksport polskiego drobiu stał się siłą napędową polskiego rolnictwa i całej produkcji mięsnej to od kilku lat, z powodu […]

Czytaj więcej >>

Księgowość branży mięsnej – inna niż wszystkie?

Księgowość w branży mięsnej, jak w każdej innej działalności gospodarczej, wymaga dokładności i znajomości specyficznych przepisów.   Zaczynając od podstaw – księgowość w tej branży musi uwzględniać wszystkie operacje gospodarcze, takie jak zakup surowców (w tym przypadku mięsa), przechowywanie, przetwarzanie, a także sprzedaż produktów mięsnych. Bezwzględnie należy pamiętać o kilku istotnych kwestiach, bez których rzetelna […]

Czytaj więcej >>

Marcowy numer już dostępny!

Szanowni Państwo! Oddajemy w Wasze ręce marcowe wydanie miesięcznika „Rzeźnik Polski” . Znajdziecie w nim kolejną porcję wartościowej wiedzy i wiele cennych inspiracji. Zapraszamy do lektury!   W wydaniu marcowym miesięcznika Rzeźnik Polski między innymi: – Digitalizacja zakładu mięsnego i jej zalety – Automatyzacja procesów produkcyjnych: klucz do efektywności i innowacji – Jak Sztuczna Inteligencja […]

Czytaj więcej >>

Czy multimedialne systemy ważenia i etykietowania są odpowiedzią na optymalizację procesów produkcyjnych?

Multimedialne systemy ważenia i etykietowania stanowią niezbędne narzędzia do budowania optymalizacji procesów produkcyjnych. Ich podstawowymi cechami są precyzyjne ważenie i etykietowanie, które odbywają się automatycznie. W obliczu wzrastających kosztów pracy ludzkiej, ma to istotny wpływ na obniżenie technicznego kosztu wytworzenia produktu. Integracja tych systemów z informatycznymi systemami typu ERP, funkcjonującymi w danej firmie, umożliwia zbieranie danych […]

Czytaj więcej >>

Rok 2024 kontynuacja trendów i ewolucyjnych zmian

Rok 2024 zaczyna się nieco spokojniej niż poprzednie 2-3 lata. Sytuacja makroekonomiczna – choć daleka od oczekiwanej – wydaje się stabilizować, inflacja wyhamowuje, a my nauczyliśmy się funkcjonować w takiej rzeczywistości.   W 2023 roku wartość całego rynku FMCG, rozumianego jako wydatki polskich gospodarstw domowych na swoje potrzeby (zakupy przynoszone do domu) wzrosła o 11,7 […]

Czytaj więcej >>