Opinie i komentarze: Dania gotowe, czy ten trend nadal będzie się rozwijał?

Segment dań gotowych w ostatnim czasie mocno się zmienia – niedawno sformułowanie „danie gotowe” kojarzyło się dosyć jednoznacznie – z szybkim, niepełnowartościowym posiłkiem i kulinarną drogą „na skróty”. Dziś danie gotowe coraz częściej staje się satysfakcjonującą alternatywą dla samodzielnie przygotowanego posiłku bez straty na jakości czy smaku.
Dowodem na to jest seria produktów wolno gotowanych marki Łuków, do której należy aż osiem różnych rodzajów mięs, zarówno wołowych jak i wieprzowych, a także produkty w słoikach jak Flaki wiejskie czy Bigos domowy z mięsem. Obecnie konsumenci są zabiegani, żyją w dużym pośpiechu, więc tzw. dania gotowe są dla nich świetnym rozwiązaniem, pod warunkiem, że ich skład jest jak najbardziej zbliżony do tego czego użyliby w domu samodzielnie komponując posiłek. Dziś nie trzeba już spędzać wielu godzin w kuchni, by móc cieszyć się smacznym i wartościowym jedzeniem – wystarczy sięgnąć po odpowiednie produkty, zaprojektowane specjalnie po to, by konsument zjadł pyszne mięsne, wartościowe danie, zaoszczędzony czas wykorzystał na inne równie przyjemne jak gotowanie czynności.

 

Marka Łuków sukcesywnie wzbogaca asortyment wyrobów wolno gotowanych. Obecnie wśród nich klienci znajdą golonkę wieprzową w dwóch odsłonach – klasycznej i z żurawiną, żeberka wołowe i wieprzowe oraz cztery wariacje na temat wołowiny (ossobuco, wołowina do szarpania, sztuka mięsa, gulasz wołowy). Wyselekcjonowane mięsa w procesie produkcyjnym otulone zostały aromatycznym sosem i gotowane w specjalnym worku od 8 do 10 godzin w niskiej temperaturze 85°C, dzięki czemu stały się miękkie, rozpływające się w ustach i zachowały cenne wartości odżywcze. By móc się cieszyć szybkim, ale zarazem smacznym i sycącym posiłkiem dla całej rodziny wystarczy podgrzać zawartość opakowania wraz z sosem w piekarniku, mikrofalówce lub w gorącej wodzie i podać z ulubionymi dodatkami. Obserwując rynek dań gotowych zauważamy rosnące zainteresowanie tym segmentem, dlatego pracujemy nad kolejnymi wariantami, tak móc spełnić oczekiwania jak najszerszej grupy konsumentów.

 

Aleksandra Zdanowicz
specjalista ds. marki
Zakłady Mięsne ŁUKÓW S.A.