Już za niecałe dwa tygodnie Warszawa stanie się centrum międzynarodowej branży mięsnej podczas Kongresu Światowy Dzień Mięsa – World Meat Day. To pierwsze tego typu wydarzenie, które zjednoczy sektor mięsny z całego świata, tworząc platformę do wymiany poglądów, wypracowania globalnych rozwiązań oraz celebracji branży. Punktem kulminacyjnym Kongresu będzie podpisanie Deklaracji ustanawiającej Światowy Dzień Mięsa (World Meat Day) przez przedstawicieli sektora mięsnego z Polski i z zagranicy. Światowy Dzień Mięsa to nowa inicjatywa, która ma na celu zjednoczenie i celebrację branży mięsnej na poziomie globalnym. – Branża mięsna odgrywa kluczową rolę w globalnym przemyśle spożywczym, ale brakowało dotąd święta, które reprezentowałoby jej interesy i sukcesy. Ustanowienie Światowego Dnia Mięsa ma na celu podkreślenie znaczenia tego sektora dla konsumentów i gospodarki na całym świecie – zapowiada Jacek Strzelecki, prezes zarządu Związku POLSKIE MIĘSO.
W odpowiedzi na globalne wyzwania
Wzrost populacji ludzi, zmiany klimatyczne oraz zmieniające się preferencje konsumentów stawiają nowe wyzwania przed producentami w branży mięsnej zarówno w Polsce, jak i za granicą. Podczas nadchodzącego Kongresu uczestnicy będą mieli okazję podyskutować o wyzwaniach i możliwościach rozwoju branży, zwłaszcza w kontekście współczesnych zmian rynkowych i technologicznych. Swój udział zapowiedzieli goście m.in. z Chin, Irlandii, Belgii, Hiszpanii, Austrii, Francji, Niemiec i Czech.
Jednym z ważnych tematów, które pojawią się na Kongresie, jest przyszły potencjał produkcyjny
i eksportowy Ukrainy. Wymiana wiedzy i doświadczeń między polskimi oraz ukraińskimi specjalistami będzie kluczowa, by wspólnie budować silne więzi handlowe i odpowiednio reagować na możliwe zagrożenia.
Współpraca handlowa z Chinami – nowe możliwości
Kolejnym istotnym tematem kongresu będzie nowa koncepcja handlowa „Jedwabny Szlak handlu mięsem pomiędzy Europą Środkową a Chinami”. Projekt ten zakłada stworzenie w Polsce platformy handlowej – Agrohubu – która umożliwi polskim firmom bezpośrednią współpracę z chińskimi partnerami.
A.I., czyli zmiana przemysłu mięsnego na dobre
W programie Kongresu znalazł się także temat sztucznej inteligencji w przemyśle mięsnym. Uczestnicy podyskutują o innowacyjnych rozwiązań technologicznych i możliwościach zastosowania sztucznej inteligencji (AI) w hodowli, przetwórstwie i dystrybucji mięsa, które mogą zrewolucjonizować produkcję w Polsce, jak i na świecie.
Związek POLSKIE MIĘSO – główny organizator wydarzenia – obchodzi w tym roku 30-lecie działalności, co czyni Kongres doskonałą okazją do podsumowania dotychczasowych sukcesów polskiego sektora mięsnego, który stał się jednym z liderów w Europie. – Kongres Światowy Dzień Mięsa – World Meat Day to nie tylko doskonała okazja do przedstawienia polskich osiągnięć, ale także szansa na rozmowy o przyszłości branży, zacieśnienie współpracy między podmiotami z całego świata, promowanie innowacji i nowych technologii – podsumowuje Jacek Strzelecki. Więcej informacji na stronie www.swiatowydzienmiesa.pl.
O Związku POLSKIE MIĘSO
Związek POLSKIE MIĘSO jest największą organizacją branżową w Polsce, która reprezentuje interesy gospodarcze firm z branży mięsnej – hodowców, producentów oraz usługodawców w kraju, jak i na całym świecie. Misją Związku POLSKIE MIĘSO jest aktywne wspieranie inicjatyw członków i przyczynianie się do rozwoju gospodarczego. Związek dba również o udoskonalenie procesu kształcenia zawodowego, promuje zasady etyki w biznesie i stoi na straży uczciwego postępowania na rynku.
Związek POLSKIE MIĘSO zajmuje się także promowaniem mięsa w Polsce i na arenie międzynarodowej oraz dbaniem o wizerunek branży.
Kontakt dla mediów:
Biuro prasowe
Aleksandra Bartos
polskie-mieso@brandnewheaven.pl
tel. 532 315 756