Innowacyjne pakowanie produktów petfood

Wzrost liczby zwierząt domowych w latach pandemii znacząco podniósł wymagania międzynarodowego rynku petfoodu. Kryteria zakupu, które znamy z własnych artykułów spożywczych, obecnie często obowiązują również tu: właściciele zwierząt płacą za podwyższoną dbałość o jakość składników, wysokiej klasy prezentację produktu i optymalny czas przydatności do spożycia. Szczególnie w kategorii przysmaków dla psów i kotów kwestia atrakcyjności opakowania jest kluczowa dla decyzji konsumenta. Dlatego producenci petfoodu oczekują od ich partnerów w zakresie technologii pakowania nie tylko oczywistej niezawodności maszyn, ale również ciekawych koncepcji opakowań.
Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć, że nie ma w tym zakresie lepszego partnera niż firma Sealpac – producenta zaawansowanych technologicznie traysealerów i termo-formierek, wprowadzającego na rynek innowacyjne opakowania: niebanalne wizualnie, funkcjonalne, a nadal sensowne ekonomicznie i nadające się do recyclingu.
Weźmy przykład firmy niemieckiej firmy Futternapf, która poszukiwała przyciągającego wzrok opakowania przysmaków dla kotów. We współpracy z firmą Sealpac wypracowane zostało ciekawe wizualnie opakowanie w kształcie serca z zastosowaniem technologii EasyLid®.

 

Jest to technika zgrzewania pojemnika z folią z jednoczesnym przytwierdzaniem pokrywki. Dzięki specjalnej konstrukcji pojemnika z rodzajem podwójnego kołnierza tworzymy hermetyczne opakowanie M.A.P., które od razu ma przykrywkę. A po otwarciu opakowania, czyli oderwaniu folii, możemy je wielokrotnie otwierać i zamykać. Wygoda dla użytkownika, a dla producenta oszczędność, poprzez uproszczony proces zamykania opakowania na maszynie pakującej.
Na tym nie koniec: na linii pakującej nie jest łatwo transportować opakowanie o tak nietypowym kształcie, a precyzja jest przecież konieczna dla napełnienia i zgrzania pojemnika. Tu znowu sięgamy do sprawdzonej technologii firmy Sealpac, tym razem w postaci tzw. walking beam, czyli kontrolowanego prowadzenia tacek w traysealerze przy pomocy ograniczników dostosowujących swoje położenie do kształtu pojemników.

 

Takie przykłady można by mnożyć. A ponieważ liczne badania rynku wykazały, że segment artykułów dla zwierząt jest bardzo odporny na kryzysy i jeśli konsument chce na czymś oszczędzać, to nie są to artykuły na zwierząt domowych, jestem przekonany, że w najbliższych latach zobaczymy w sklepach wiele pomysłowych i ładnych opakowań przysmaków dla naszych czworonożnych przyjaciół.

 

Tomasz Mikołajczak
Dyrektor regionalny
PREMAC SP. Z O.O.

 

Od 2005 r. związany z branżą maszyn do przetwórstwa żywności. Początkowo wyłącznie w aspekcie maszyn pakujących i materiałów opakowaniowych, z czasem zakres poszerzył się o maszyny przetwórcze i ważąco-etykietujące.

 

www.premac.pl