Z Aleksandrą Anioł, pełnomocnikiem ds. ZSZBŻ PINI POLONIA rozmawia Katarzyna Salomon
Aż trzy wyroby firmy PINI POLONIA mogą poszczycić się prestiżowym Godłem Programu „Doceń polskie TOP PRODUKT”. Proszę o krótkie przedstawienie zwycięzcy.
Zakład został zlokalizowany na terenie Łódzkiej Strefy Ekonomicznej – położony na wschód od miasta Kutna w pobliżu międzynarodowej drogi Warszawa-Berlin. Autostrady Łódź – Gdańsk oraz Warszawa – Poznań umożliwiają transport krajowy.
Prowadzimy ubój i rozbiór około 16 tysięcy sztuk świń na dzień, ubijamy prawie 1000 świń w ciągu godziny, uzyskujemy produkty najwyższej jakości takie jak:
• schab – 102 tony na dzień
• karkówka – 70 ton na dzień
• polędwiczki – 12 ton na dzień
• boczek – 144 ton na dzień
• skóry – 61 ton na dzień
• podgardle – 40 ton na dzień
• kości – 163 tony na dzień
• głowy – 72 tony na dzień
• podroby – 55 ton na dzień
• ogony – 1,6 ton na dzień
• szynka – 416 ton na dzień
• łopatka – 128 ton na dzień
Jesteśmy pod stałym nadzorem 120 lekarzy weterynarii. Wielkość produkcji wynosi: 1840 ton na dzień.
Mamy uprawnienia eksportowe do ponad 100 krajów świata min do: USA, Kanady czy Singapuru.
Jak Pani sądzi, jakie walory produktów szczególnie zachwyciły ekspertów?
Nasze produkty są bardzo wartościowe. Nowoczesny park maszynowy umożliwia wykonanie obróbki dla najbardziej wymagającego klienta. Przystosowanie linii technologicznych gwarantuje rozebranie i przygotowanie do wysyłki mięsa w ciągu 24 h od uboju.
Świnie hodowane są w warunkach gdzie musi być spełniony dobrostan zwierząt co daje uzysk mięsa bez wad tj. bez wycieków, barwa jest jasnoróżowa a zapach charakterystyczny dla świeżego mięsa. Obróbka w/w elementów oraz ich świeżość i elastyczność mogły wpłynąć na ocenę ekspertów.
Proszę zdradzić, jakie działania prowadzicie w związku z sukcesem, jakim było zdobycie znaku „Doceń polskie TOP PRODUKT”?
W tym momencie przygotowujemy się do wprowadzenia znaków na opakowania jednostkowe czy zbiorcze oraz informację na etykiecie o tym, że nasze produkty posiadają znak „Doceń polskie”
Czy po zdobyciu Znaku „Doceń Polskie TOP PRODUKT” zauważalny jest wzrost zainteresowania nagrodzonymi wyrobami, tj. Szynką wieprzową kulką, Polędwiczką wieprzową bez główki oraz Karkówką wieprzową bez kości extra?
Obecnie jesteśmy na etapie wprowadzania znaków i wdrażamy nowe projekty.
I ostatnie pytanie – czy, według Pani, inicjatywy takie jak Program Promocyjny „Doceń polskie” są potrzebne polskim konsumentom i producentom, i dlaczego?
Akcja Doceń Polskie to dobra inicjatywa, ponieważ możemy wspierać polskich producentów, a w tym przypadku hodowców świń, którzy w obecnej trudnej sytuacji związanej ograniczeniami wynikającymi z ASF muszą być szczególnie docenieni. Oni nadal produkują dla nas żywność, mimo wielu ograniczeń. Pokazujemy przez to konsumentowi, po jakie produkty można sięgać. Dzięki takim przedsięwzięciom klienci mają coraz większe zaufanie do polskich wyrobów, doceniając ich wysoką jakość i doskonały smak.
Dziękuję za rozmowę.