SÜFFA 2024: Silne targi dla silnego rzemiosła

Targi przemysłu mięsnego SÜFFA w Stuttgarcie nie tylko zaprezentowały innowacje w branży mięsnej i wędliniarskiej, ale również skupiły się na młodych adeptach rzemiosła, co sprawiło, że atmosfera wydarzenia była pełna pozytywnej energii i biznesowych możliwości.

 

Przemysł mięsny świętuje sukces
Od 28 do 30 września podczas targów SÜFFA w Stuttgarcie zebrało się 6712 odwiedzających, aby odkryć nowe produkty, skorzystać z możliwości szkoleniowych i wymienić się pomysłami z 228 wystawcami. Tegoroczna edycja, uważana za jedną z najważniejszych platform dla przemysłu mięsnego w Niemczech i sąsiednich krajach, była wyjątkowo udana.
SÜFFA po raz kolejny podkreśliła swój międzynarodowy charakter: Powitano gości z 38 krajów, z Austrią, Szwajcarią, Francją, Włochami i Polską na czele. Odsetek międzynarodowych gości targowych ponownie wzrósł. Jako „silne targi dla silnego handlu”, SÜFFA zaoferowała odpowiedzi na palące pytania i praktyczne rozwiązania problemów w branży mięsnej, podkreślił Andreas Wiesinger, wiceprezes wykonawczy Targów Stuttgarckich (Messe Stuttgart). „Jesteśmy bardzo zadowoleni z przebiegu imprezy, udało nam się poszerzyć nasz zasięg, a nawet zwiększyć zasięg ponadregionalny. To po raz kolejny potwierdziło znaczenie SÜFFA. Nowe elementy, takie jak SÜFFA Team Cup, ożywiły targi i przyczyniły się do ich eventowego charakteru”.
Podczas oficjalnego otwarcia targów nie zabrakło polskiego akcentu. Przemówienie wygłosiła pani Agata Gaworek, Koordynator wydarzeń i marketingu Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP. Polski przemysł mięsny był silnie reprezentowany podczas tegorocznej edycji targów SÜFFA.

 

Optymistyczne spojrzenie na przyszłość
Joachim „Joggi” Lederer, mistrz cechowy Stowarzyszenia Cechu Rzeźników w Badenii-Wirtembergii, wyraził zadowolenie z przebiegu targów: „SÜFFA jest i pozostanie branżowym wydarzeniem dla rzemiosła. Nasz cech oczekiwał targów z wielką ufnością — i nie zawiódł się! Było to kolejne dobrze zorganizowane, udane wydarzenie, które w imponujący sposób pokazało, że wiele rzeczy robimy dobrze — w tym przywrócenie konkursów wędliniarskich na targi. Nasi rzemieślnicy mogli zademonstrować swoje umiejętności, a co najważniejsze, kolejne pokolenie również stanęło na scenie. Przede wszystkim jednak nawiązano wiele nowych kontaktów i zainicjowano wiele interesujących transakcji biznesowych. Naprawdę możemy patrzeć w przyszłość z optymizmem!”.

 

Podczas targów miała miejsce prezentacja i degustacja polskich wędlin (w ramach programu ramowego), którą przygotowała Masarnia z Tradycją z Nowego Miasta Lubawskiego. O wędlinach opowiadał jej szef, Krystian Dreszler, a w jej przygotowaniu wzięli udział polscy uczniowie biorący udział w konkursie dla młodych adeptów rzemiosła rzeźnickiego. Nasze dwie drużyny zdobyły srebrne medale podczas tego konkursu. Zgodnie z wynikami reprezentatywnej ankiety, 71 procent odwiedzających pochodziło z branży rzeźniczej, a 11 procent z branży przetwórstwa mięsnego. Szczególnie interesujący był nieco niższy średni wiek (40,6 lat) i 8-procentowy wzrost liczby nowych odwiedzających — tak więc targi SÜFFA stają się coraz młodsze!

 

 

Innowacje w branży mięsnej i trendy w dziczyźnie w centrum uwagi
Elastyczna samoobsługa i rozwiązania 24/7 były jednymi z najważniejszych tematów na targach SÜFFA 2024. Dużą popularnością cieszyły się prezentacje sceniczne i specjalne obszary tematyczne, takie jak program wykładów na temat trendów i innowacji oraz międzynarodowe pokazy wędliniarskie z Polski i Austrii. Będący stałym elementem targów SÜFFA temat trendów w dziczyźnie po raz kolejny przyciągnął wielu odwiedzających, co zostało wzmocnione przez okręgową konferencję myśliwych 2024 (Kreisjägermeistertagung 2024), która odbyła się w ramach targów SÜFFA.

 

Wysoki poziom profesjonalizmu zdobył uznanie uczestników
Tegoroczne targi charakteryzowały się wysokim profesjonalizmem odwiedzających. Aż 89% uczestników było zaangażowanych w decyzje zakupowe, a 68% było samozatrudnionych lub zajmowało stanowiska kierownicze. Około 36% przybyło na SÜFFA z konkretnymi planami inwestycyjnymi, z których jedna piąta dysponowała budżetem o wartości ponad 100 000 euro.
Wystawcy wyrażali swoje zadowolenie: „Na SÜFFA są sami handlowcy, szefowie i decydenci” – powiedział zachwycony Thomas Binzer, założyciel i autoryzowany sygnatariusz Payprocess GmbH. „W ciągu pierwszych 24 godzin mieliśmy tu więcej potencjalnych klientów niż na jakichkolwiek innych targach”.  Claudia Diedrichsen, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Sealpac GmbH, również była „pod wrażeniem jakości serdecznych i otwartych dyskusji”.
Odwiedzający targi również wyrażali otwarcie swoje uznanie i zadowolenie z uczestnictwa i jakości targów.

 

O targach SÜFFA
Na targach SÜFFA w Stuttgarcie, kluczowym wydarzeniu dla branży mięsnej oraz małych i średnich przedsiębiorstw z rynku mięsnego z Niemiec, oraz pobliskich krajów, spotykają się ludzie i przemysł. Targi te wyróżniają się specjalnymi strefami wystawienniczymi oraz pokazowymi – „SÜFFA Specials”, które czynią je wyjątkowym wydarzeniem dla europejskiego przemysłu mięsnego.  Następne targi branży mięsnej SÜFFA odbędą się w dniach od 7 do 9 listopada 2026 r. w Targach Stuttgarckich.

 

 

Dodatkowe informacje:
https://eurotargi.com/targi/suffa/
https://www.messe-stuttgart.de/sueffa/

 

 

Kontakt
Oficjalne Przedstawicielstwo Targów Hamburskich, Stuttgarckich i Karlsruhe w Polsce

https://eurotargi.com/

+48 22 620 71 98

+48 22 620 72 98