Lekkostrawny mięsny marketing, czyli podsumowanie konferencji #SZYNKA

Rozmowy z naszymi klientami utwierdziły nas w przekonaniu, że istnieje potrzeba zorganizowania wydarzenia, które dla marketingowców branży mięsnej byłoby platformą wymiany wiedzy. Stąd pomysł na konferencję #SZYNKA, czyli jak ugryźć kawałek mięsnego marketingu. Pierwsza edycja wydarzenia odbyła się 9 czerwca w Hotelu Prime w Bytomiu. Pierwsza edycja – bo dziś wiemy już, że takie wydarzenie będzie odbywało się corocznie.

_
W konferencji wzięło udział ponad 200 osób z prawie 70 zakładów mięsnych oraz firm około branżowych. Wydarzenie podzielone było na kilka części. Dzień z #SZYNKĄ rozpoczął się od prelekcji zaproszonych ekspertów.Pierwszy wystąpił Piotr Dziubek z Grupy Nomax, który w swojej Rozgrzewce dał kilka rad co zrobić, aby nie dostać marketingowej zadyszki. Było to doskonałym wstępem do elektryzującego wykładu Kamila Bolka, który odpowiadając na pytanie Dobrze wysmażona gwiazda czy krwisty mikroinfluencer? przybliżył zgromadzonym gościom niesamowity świat influencer marketingu, czyli reklamy i nie-reklamy jednocześnie.

_

Przed pierwszą przerwą głos zabrał także Grzegorz Mech z Instytutu Gfk, który posługując się twardymi danymi, statystyką i analizą namalował Polaków portret własny, opowiadając o preferencjach zakupowych Polaków w kategorii wędlin. Pierwszy po przerwie wystąpił Jacek Stryczyński z firmy Lionbridge, który w prelekcji pełnej praktycznych porad, przedstawił Marketing mięsny w różnych kulturach. Tuż po nim Paweł Tkaczyk dał kilka przykładów na to, jak opowiadać Historie, które otwierają portfele, czym porwał licznie zgromadzoną publiczność. Następnie na scenie pojawił się Robert Lis, który przedstawił Wyzwania i dobre praktyki projektowania opakowań i wykorzystania ich do marketingu produktów.

_

Przed kolejną przerwą publiczność na nogi poderwała Iza Bernau-Ławniczak pokazując, jak działa nasz mózg i wskazując, Skąd się biorą dobre pomysły na fajne produkty? Po przerwie rozpoczęliśmy blok wystąpień o nieco bardziej technicznym charakterze. Anna Dyc zaprezentowała Innowacje w technologiach mroźniczych jako narzędzie marketingowe w branży mięsnej, a tuż po niej Witold Kilijański w bardzo interesującym wystąpieniu, pokazał Nowe podejście do pracy z danymi, czyli jak zobaczyć i zrozumieć więcej? Na scenie pojawił się także Jarek Dudek ze swoim przepisem na Marketing internetowy smażony na boczku, poruszając zagadnienia SEO i SEM. Ostatni wystąpił Michał Wójcik z tematem Uczciwa sprzedaż, jak to łatwo powiedzieć, w którym piętnował niewłaściwe praktyki klientów, sprzedawców i szefów oraz dał kilka dobrych rad na to, jak być uczciwym w sprzedaży. Tym samym rozpoczęła się kolejna część wydarzenia, czyli panel dyskusyjny. Na temat Siła kontrastu – tradycyjny biznes mięsny w nowoczesnym otoczeniu żywo dyskutowali Anna Domagała (Grupa Nomax), Jacek Stryczyński (Lionbridge), Barbara Bisz (Polo-market), Robert Lis (DS. Smith), Grzegorz Mech (Instytut Gfk) oraz Michał Wójcik (Sandler Training). Dyskusję sprowadzić można do następującej pointy – pomimo, iż branża mięsna jest wyjątkowo tradycyjna i zorientowana na podkreślanie właśnie tej cechy, to istnieje przestrzeń, w której wszyscy uczestnicy tego rynku mogą zyskać na wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań oraz nawiązywania wielokierunkowych kontaktów. Konferencję zamknął wieczorny bankiet, w trakcie którego zaproszeni goście mieli okazję do integracji oraz swobodnej wymiany doświadczeń i nawiązywania relacji.

_
Wydarzenie jednoznacznie należy ocenić jako sukces dla całej branży mięsnej, która udowodniła swoją otwartość na wymianę wiedzy i inspiracji, nawiązywanie nowych relacji i potwierdziła chęć wspólnego rozwoju. Już teraz zapraszamy na kolejną edycję konferencji #SZYNKA!

_

Patronat medialny sprawował: „Rzeźnik polski”

Link do galerii >>

_