Sial Paryż 2014 z polskim mięsem

W dniach 19-23 października br. w Paryżu odbyły się Międzynarodowe Targi Żywności SIAL (Salon International de l’Alimentation). To jedne z największych i najbardziej prestiżowych światowych targów rolno – spożywczych odbywających się co dwa lata. Targi te zgromadziły ponad 6 tysięcy wystawców z kilkuset krajów oraz ponad 150 tysięcy zwiedzających z ok. 200 państw (38 % z Francji, 30 % z pozostałych państw UE, 6 % z krajów europejskich spoza UE, 7 % z Azji, 4 % z Ameryki Północnej, 4 % z Ameryki Południowej). Była to wyjątkowa edycja ze względu na obchody jubileuszu 50-lecia targów SIAL Paris. Podczas wystawy Związek Polskie Mięso przygotował pełna atrakcji mięsną wyspę ,,Polish meat and Poultry”. Sercem stoiska była kuchnia, która pod okiem szefa kuchni Artura Moroza (jednego z najbardziej kreatywnych polskich kucharzy, na co dzień szef kuchni i właściciel restauracji Bulaj w Sopocie) serwowała dania z polskiego mięsa. To właśnie aromaty i smaki przyciągały największa rzeszę odwiedzających. Pod hasłem ,,Polish meat and Poultry” z ramienia Związku Polskie Mięso prezentowali się: OSI POLAND FOODWORKS Sp. z o.o., Zakłady Mięsne Henryka Stokłosy” Spółka z o.o., Z.M. Mróz, Z. M. Mokobody, Z.M. Skiba, Marks’s, Z. M. Zakrzewscy, IMEX Brzesko, Z.M. Łuków. Wraz z podwystawcami mięsa białego na wyspie o powierzchni ponad 200 m kw prezentowało się ponad 20 polskich firm mięsnych.
Stoisko ,,Polish meat and Poultry” zlokalizowane było w tematycznej hali numer 6C 140 w sąsiedztwie wystawców mięsa z Brazylii oraz USA. Była to jedna z najczęściej odwiedzanych przez handlowców stref targowych.

==
Projekt realizowany był przy współudziale Krajowej Rady Drobiarstwa oraz Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego. Działanie zostało zrealizowane ze wsparciem środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego, Wołowego oraz Drobiowego.

=